måndag, april 09, 2012

Dagens andra inlägg


Satt och roade mig med att titta på gamla bilder, nåt jag ofta gör, och hittade den översta från den 8 april 2009 den under tog jag idag. Det är bara tre år mellan bilderna och det har ändå vuxit upp så mycket. Rosen i hörnet heter May Queen och jag köpte den på växtmarknaden på Kjugekull för en femtilapp det året sen är det vildvin på tre av stolparna som växer och har nått fram till taket på sina ställen hitåt är det clematis och vindruva.
Allt syns så mycket bättre när bilderna är stora eller om man väntar tills det har blivit grönt för då lär jag lägga upp bilder på pergolan igen. Och om man undrar varför jag har hönsnät mellan de första stolparna och krukor ståendes lite härochvar är det för någon av våra hundar höll på att gräva upp både rosen och vinet nu i vinter så det är helt enkelt ett hundskydd, jag har varken rådjur eller mördarsniglar (tvi tvi över axeln) utan grävarhundar som jag måste bekämpa och det gör jag med alla (djurvänliga)medel jag kan komma på.

Kan förresten berätta att hallonkakan blev mycket god, det var en sådan där vanlig smet med hallon och hackade nötter över, enkelt och gott, klicka på länken så får ni receptet.

Hoppas ni får en toppenvecka


3 kommentarer:

Monica sa...

oh ja det är kul att se hur det växer dag för dag,,år för år!!
Jag gillar dina målningar av MAgnolior fina .
HA en go vekca kram Monica

Nettan sa...

Oj vad det har gått fort. Kramis

Livet på solsidan sa...

Så fint ni har det! Visst är det kul när man kan gå tillbaka och se hur det såg ut tidigare. Det händer trots allt en hel del på en växtsäsong...

Vilken otroligt vacker magnolia du målat. Jag är djupt imponerad av hur duktig du är!

Jobb imorgon igen :(
Kram Tamara