fredag, december 02, 2011

Sviter av Berit ändå


Så fel vi hade när vi drog en lättnadens suck efter stormen, i går när det regnade så blev golvet helt blött utanför bastun och i morse var det en stor pöl trots diverse spannar som ställts på plats.
Så det blev till att upp på taket och fästa plåt som tydligen hade lossnat i söndags, i morse var jag måttligt irriterad över det men nu kan jag nog bara känna att vilken tur vi upptäckte det så snabbt ändå och inte när ev snö smälter bort fram till våren.


Jag planterade smågranarna härom dagen, de blev så fina där ute. Det är lite av man tager vad man haver med lärk-kottar, mossa och bark blir bäst så tycker jag.
Tänkte jag skulle göra en äppelkrans, är det nån som vet hur länge de håller sig fräscha? Det finns några fina tips på hemmakanalens hemsida som jag gillar.

Annars har jag varit och fått nyckel och information om mitt nya jobb som jag kommer att börja på den 2 januari, jag längtar dit men det känns lite konstigt att lämna de som jag i vissa fall har jobbat med i nästan 25 år.
Ni får ha en underbar fredag!



5 kommentarer:

Marina sa...

Ajdå, inte kul med läckage. Absolut tur att ni upptäckte det så snabbt ändå.
Visst blir det bra med "tager vad man haver". Enkelt och naturligt kommer man långt med ( i flera sammanhang!).
Kan absolut förstå att det känns lite konstigt att byta jobb och arbetskamrater efter så lång tid men det blir säkert jättebra med det nya. Kanske en riktig kick.

Kram!

Lotta sa...

Hittade din blogg idag och tycker den är jätte fin, gillar verkligen dina bilder och blandningen på innehållet! Ha en riktigt bra helg!

Annika Christensen sa...

Tur i oturen kan man säga.
Vågar inte tänka på vad som skulle kunnat hänt om det fått stått hela vintern.
Fint du har fått på din sida.
Annika

Fröken Grön sa...

Inget kul med stormskador... Håller tummarna för att erat tak håller tätt nu.
Vi var också lite oroliga när vi gick ut i trädgården idag, - för första gången i dagsljus sedan Berit. Vår tunga stege hade blåst omkull och rivit upp ett fäste på hängrännan lite grann, men det ska nog kunna åtgärdas ganska enkelt.
Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Karin - Mina Rum sa...

Vattenläckage är inte skojigt alls. Det har jag varit med om vid flera olika tillfällen. Man tänker inte alltid på vilken skada vatten kan ställa till med. Tur att ni upptäckte det i tid.

Jag klarade mig ganska bra i stormen men en hel del bråte ligger kringblåst ute på tomten.

Ha en fortsatt fin helg. Kram!