söndag, mars 06, 2011

Trädgårdsmässan och strandpromenad


Jag var på trädgårdsmässan igår, kul och mycket folk om man ska sammanfatta det snabbt och kort. Om inte kan jag berätta att man kunde få lite inspiration och shoppa till sin trädgård både vad gällande dekorationer, inredning, lökar och plantor.
Annika som stod i AoT monitor hade ordnat så vi bloggerskor som var där kl 14.00 varje dag kunde samlas och fika och prata bort en stund, då fick vi även lyssna på Henrik Valentin som berättade om sin bok "Ödelagd"  och Lina som berättade om trädgårdsrundan.
Att träffa bloggarna irl var speciellt kul måste jag säga, några var "gamla" bekanta och några var för mig helt nya. Innan vi samlades gick vi och spanade in vilka som kunde vara bloggare och en märkte jag hade koll på mig så hon kände väl igen mig från fotot och en hittade vi och gissade rätt på.
Annars är det ju en anonym och kravlös värld vi har tillträde i genom bloggandet.

Idag har solen lyst och jag har skött mina åtagande i loppikommittén och kört grejer när jag var klar med det hade min lillasyster och hennes familj startat grillen så vi satt och åt grillad korv i solskenet under pergolan. Underbart.
Sen tog vi hund och barn med oss till stranden i Åhus och strosade runt där en timme.


Isen låg fortfarande tjock så det var många som var ute och gick på den.
Nu är det tid för en stund i bastun och sen får det vara söndagskväll.

Ha det gott!

7 kommentarer:

Marina sa...

Härligt med strandpromenad i dagens sol.
Nu ska jag dra mig mot sängen och läsa lite i en bok innan det är dags att sova.
Ny vecka, nya möjligheter!

Kramar!

Karin - Mina Rum sa...

Vilken häftig bild. Det ser nästan ut som en palm i öknen.

Ha en bra vecka. Kram!

Anonym sa...

Härligt med grillning i solen!
Kram Malin

Möllebacken sa...

Så kul att få träffa er, önskar bara att det hade funnit mer tid för lite snack. Jag tycker att det är så kul att få ett ansikte till bloggarna för då får man lite mer en helhet.
Vilken läcker bild från Åhus.
Ha en skön vecka.
Kram Pella

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Millan, så fint du beskriver "vår" lördagsträff ;O)
Visst prickade vi in rätt dag till mässan? Så hade vi vindstilla söndagen helt för trädgården.
Än en gång kul att äntligen träffa dig "gammal" bloggvän.
Ha en fortsatt skön vecka, Petra B.

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!
Idag har vi verkligen fått en föraning om våren!
Den sista bilden ser alldeles underbar ut!/Anja

Henrik Valentin sa...

Hittade din sida först nu. Fina lappar du gör. Hoppas vi ses igen i något sammanhang.
Henrik