måndag, juli 14, 2014

Dax igen?

Jag har funderat ett tag på att lägga ner bloggen, säga tack och adjö till bloggvärlden men kom fram till att jag gillar den för mycket fortfarande.
Då kom nästa dilemma vad blir mitt bidrag i denna värld när jag knappt har en trädgård längre att skriva om?
Att bara läsa hos andra och inte skriva själv känns konstigt, som att tjuvkika lite. Det är därför jag inte skrivit så många kommentarer det senaste halvåret trots att jag då och då läst på mina favoritbloggar.
Så även om jag tycker det går lite knackigt och att orden inte flyter så snabbt i formuleringarna tänkte jag göra ett nytt försök att fortsätta blogga, jag har ingen direkt plan på hur det ska gå eller hur ofta den uppdateras, bara att det ska bli oftare än en gång i halvåret och jag måste vidga mina ämnen till mer än bara trädgård.

Men det första på länge jag tänkte berätta här var att det blev ett fågelbad.
Ett sådant som jag skrev om och planerade i höstas men tänkte det var bäst att vänta till efter vintern.


Tog det färdiga fotot i dag i spöregnet, fick meddelande på facebook från grannen som undrade fall jag var ute och vattnade i regnet, så ovana är de att se mig med kameran i trädgården. Jag skyllde på att jag jagade sniglar, det var enklare än att förklara att jag kanske skulle börja blogga igen och behövde foto till det

Jag upptäckte med när jag fotade att det var en himla massa ogräs runt omkring, det har inte blivit bättre med en liten trädgård för det känns som ibland att det knappt är lönt att skita ner sig så man väntar liksom in att det ska bli mycket av det så det i alla fall tar en timme eller så att gå där och dra. Och när jag går där så svär jag lite över att det är så tungt med lerjorden och önskar jag tog mer lite då och då.

I alla fall har vi många fåglar som kommer och dricker och badar, den förra ägaren vet jag matade dem frikostigt vilket inte vi har gjort men det verkar som det är samma gäng fåglar som brukar komma, tycker nog att jag känner igen dem. Får se om det blir ett fågelbord med till vintern, har inte riktigt bestämt mig där än.

Det får vara allt för nu.
Jag har en veckas semester kvar så jag har gott om tid att skriva igen.

Ha det gott!


3 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Det låter bra att du inte gett upp helt, tycker jag. Du har ju i alla fall en liten trädgård att skriva om, och det är ju bättre än inget. Ni kanske fixar saker i huset också och det läser vi gärna om, i alla fall jag.

Ett rejält fågelbad skulle man ha. Jag har bara ett gjutet rabarberblad och vattnet dunstar på nolltid i det.

Ha det gott.
Kram!

Marina sa...

Hur kul som helst att du bestämt dig för att inte lägga ner. Att man kan blanda ämnen i en och samma blogg vet du ju redan att jag tycker går hur bra som helst. Kanske är det också så att det känns mer lönt att rensa "lilla trädgården" för att sen kunna få till fina bilder. För en trädgård har du ju ändå får man väl säga. Jag tycker du har flera rabatter och spännande planer. Det är ju inte alltid det färdiga som är det roligaste att läsa utan vägen dit.
Jag vet ju att du har många tänkbara ämnen att blogga om sen väljer man ju själv vad man vill dela med sig av eller ej.

Varm kram!
PS vi kan väl bestämma tid för ett gemensamt pass av något slag?

gittan sa...

Kul att du finns kvar tycker jag :)och visst kan man blanda ämnena, inget problem för min del! Även hos mig är det tunnsått med blogginläggen och jag har (kom jag på när jag läste) också varit dålig med att kommentera, lite med tanke på att jag inget skriver själv. Datorn hemma är så seg att det är rent ut sagt ett dagsverk att få till ett blogginlägg och att blogga på jobbet känns konstigt även inget hindrar att jag gör det. Nu är det bestämt att datorn ska lämnas på totalrensning och sen hoppas jag komma igång igen för jag vill ju faktisk. Ha en fortsatt skön semester / Kram gittan