söndag, juli 15, 2012

Tiden går fort

.... när man har roligt och nu är min semester slut. Jag ska förstås bara jobba fyra veckor sen har jag ytterligare en veckas ledigt.

 Anders o jag uppe vid Sacre Coeur med staden bakom oss

Paris var absolut toppen funderar man på en resa dit så gör det. Vi var där hela familjen i sex dagar och då hade vi två stadsdagar där vi såg det vi ville uppleva av storstadens utbud som Eiffeltornet, Louvre och Notre dame. Det var många mil vi gick de dagarna och det var ingen vila på Disney world heller.


Där var vi ena dagen från det de öppnade kl 10 till efter fyrverkeriet slutade runt halv tolv, även det var väl värt ett besök.
De övriga dagarna var vi vid poolen på hotellet eller i shoppingcentret Val d´Europe som låg precis vid hotellet.
Ska vi prata pengar så hittade vi flygresan från Kastrup med Norwegian air för 900 kr/pers tur o retur och hotellet var ett lägenhetshotell som vi hittade på hotels.com (940 kr natten för fem pers) transfern till o från flygplatsen gick på ca 1500 kr men allt som allt så blev det ändå billigare än en vecka i Turkiet som vi valde mellan (jag är ju en hopplös solbadare som älskar att ligga i en solstol halvmetern från poolen eller havet).

När vi kom hem från Paris var det att ställa om sinnet och bli en nybyggare för att åka upp till Ädelfors och vaska guld hela helgen, då låg vi i vindskydd och hade utedass liten omställning men även detta var mycket kul och vi hittade guld, det gör man tydligen alltid där.



Rocco, vår 8-årige Landseer, blev sjuk i onsdagskväll så pass att när jag ringde veterinären dagen efter trodde jag det var för avlivning men han piggnade på sig markant och de trodde han hade fått en hjärnblödning/ tia-attack. De tog massa blodprover för att kolla hans status men hittade inget fel så nu är han nästan som vanligt igen vilket vi är mycket glada för.

Ja det har varit en händelserik semester, mellan varven när det varit lugnt har jag läst och sett film i mängder så jag är redo för nya tag på jobbet.

Ha det gott alla ni andra!


5 kommentarer:

Ninnis sa...

Så är det...visarna snurrar snabbare när man har trevligt...=)
Skönt att allt verkar bra med vovven...!

Kram Ninni

Marina sa...

Men stackars Rocco och er. Skönt att han är pigg igen. Fick här om dagen reda på att Ronjas mamma blev 13 år, så även stora hundar kan bli gamla.

Jag har tänkt på er och er Prisresa. Härligt att ni är nöjda.

Kram!

gittan sa...

Paris låter onekligen lockande! Vår äldsta dotter var där i höstas och rekommenderade också ett besök, det passar ju dessutom mig och maken perfekt eftersom vi definitivt INTE är några solbadare "skrattar"
Ha en bra dag / kram gittan

Livet på solsidan sa...

Håller tummarna för att Rocco är helt pigg och kry vid det här laget!

Så härlig semesterresa ni gjort. Ett skönt ställe att ladda batterierna på även om du inte fick någon sol och bad ;)

Hoppas du har det bra på jobbet. Själv jobbar jag fortfarande, min semester börjar inte förrän om TRE veckor. Börjar kännas riktigt segt nu...

Ha det bra!
Kram Tamara

Karin - Mina Rum sa...

Låter som en riktigt lyckad resa. Trist att semestern är slut, men det kanske är lika bra med tanke på regnandet. Hoppas du får fint väder din nästa lediga vecka.

Kram!