söndag, juli 29, 2012

Ett beslut


Vi har efter mycket funderande beslutat oss för att sälja huset och flytta.
Vi kommer inte att flytta långt utan ca 9 km närmare staden vilket innebär närmare skola och arbete. Vi har hittat ett en och en halv plans tegelhus byggt 1909 som vi flyttar till när vi fått detta sålt.
Det är inget enkelt val att bara flytta och börja om någon annanstans men vi har haft tanken ganska länge och nu har vi inga barn i skolan i byn längre så det kändes helt rätt att göra det nu.

Om man bara ser det materiella så tycker jag mycket om mitt hus och trädgård men tror inte det blir några problem att få samma känsla för nästa hem, så nu när jag är ute i trädgården ligger tankarna mest på vad jag ska gräva upp och ta med mig och hur jag ska "göra om och göra rätt" där.
Vi har inte tillträde till det förrän tidigast oktober (om vi har tur) så allt får ligga på planeringsstadiet några månader till.

Jag kommer att fortsätta hälsa på i era bloggar men inläggen här blir nog ännu mer sporadiska än tidigare ett tag framöver.
Så jag säger vi hörs när vi hörs och hoppas ni får en fortsatt skön sommar




6 kommentarer:

Virre sa...

Nä det e inget lätt beslut men nog ett bra beslut ni gjort. Tråkigt att ta avsked men med möjligheten att börja om på ett bra sätt på nästa ställe.

Lycka till!

Marina sa...

Men oj!? Vart ska ni flytta?
Hoppas det blir bra och att alla är nöjda och glada. Känner man för att göra det så blir det säkert inga problem att hitta trivsamhet och känsla för ett annat hus och en annan trädgård. Det är nog när det blir påtvingat som det kan bli jobbigt.
Vet ju att ni pratat om detta tidigare då och då.

Kram

Ninnis sa...

Flytt och bostadsbyten är inga lätta beslut men känns det rätt i hjärtat så är det RÄTT...!!!

Lycka till med allt...=)

Kram Ninni

Livet på solsidan sa...

Nu vet jag inte hur gammalt ert befintliga hus är, men att få flytta in i ett hus från 1909 låter hur mysigt som helst!

När ni ska sälja ert nuvarande, tänk på att ni i "papperna" skriver att ni tänker ta med en del växter som står i trädgården. Jag missade nämligen det när jag sålde mitt hus i Hbg. Fick till följd att jag inte fick ta med mig några alls. Lite surt, men jag fick ju skylla mig själv egentligen...

Iaf. Stort lycka till med både försäljning och flytt!

Kram Tamara

Fröken Grön sa...

Så spännande med nytt hus! Ett teglat hus från 1909 låter som rena drömmen, - det ska bli jättespännande att få se mer! Håller tummarna för att försäljningen går i lås först.

Ha det fint!
/Anna-Karin

Mia sa...

Hoppas allt går bra och lycka till med ert nya hem!

Kram mia