lördag, februari 25, 2012

Vår?

Jag har nog bara varit så där lagom slö och inte haft någon lust att sitta vid datorn på en tid men så idag var jag runt och kollade på bloggarna och genast så kom lusten tillbaka. Lust att gå ut, lust att börja plantera och lust att sätta fingrarna i jorden igen.
Jag började med att gå ut en runda i trädgården.

Hittade denna underbara, tror inte den har blommat innan trots att jag nog haft den några år. Den står dumt till där den står undrar när man ska flytta på dom, nån som vet, vill ju gärna att den fortsätter att blomma nu.

Fick två klockjulroser av Marina förra sommaren, de är stora och frodiga och verkar ha kommit på precis rätt plats.

Upptäckte att Magnoliabusken jag planterade förra året i alla fall har en knopp, så det finns hopp för den. Min trädpoin har vuxit till sig men ser väldigt torr ut i grenarna, ska dom det?
Åter igen tycker jag att jag har för lite krokus och snödroppar men det går att åtgärda till nästa år, bara jag kommer ihåg det.

Nu önskar jag er en skön lördagskväll så hörs vi snart igen!

5 kommentarer:

Marina sa...

Julrosor har jag nog flyttat vid lite olika tider. Vet att jag flyttat på sommaren, efter den huvudsakliga blomningen.
Jättefin den som blommar!

Tänk att jag tycker precis samma - för lite snödroppar och krokus! Måste antecknas.

Lyckliga du som har knopp i Magnolian. Det har inte jag och min är ett par år nu.
Buskpionen början visa bladknoppar nu men grenarna i sig ser väl inte så värst fräscha ut vid denna tiden. Ser du bladknoppar så mår den säkert bra.

Ang. i morgon så hör jag av mig. Det beror på vädret bla. Ska jag dit så hör jag av mig.

Ha en fin lördagskväll!
Kram

Annika Christensen sa...

Ja du nu är det vår.
Det var en fin julros kul för dig att den äntligen blommar.
Jag gillar klockjulrosor.
Ha det gott
annika

Livet på solsidan sa...

Så fint med nåt som blommar den här årstiden också. Avis på dig som har en magnolia. De är ju underbart vackra!

Jag hade en magnolia i förra trädgården, men när jag kom ut en morgon var den i princip helt nedklippt. Det visade sig att det var min granne (med Alzheimers) som varit i farten. Inte lätt att bli arg på honom, han flyttade till ett hem strax efter det. Tur, så han inte hann göra mer hyss ;)

Kanske cyklar jag in och lyssnar på Henrik V imorgon. I så fall ses vi kanske?

Kram Tamara

Ninnis sa...

Så härligt med vår och vårblommor som lyser upp...=)

Kram Ninni

Livet på solsidan sa...

Jag kom inte heller iväg. Missade tiden när jag bar sten från grannen. Kom in tio i två... Och då kändes det för sent. Oduschad och ofräsch som jag var.

Hoppas på fler tillfällen!

Kram Tamara