måndag, januari 16, 2012

Grönt hjärta


Nu börjar det klia i fingrarna och det gröna hjärtat börjar klappa lite extra igen, trädgårdsboken där jag skriver alla ideer som stått i bokhyllan i vinter åker fram igen.
Jag fick en tanke om vår entré -sida idag när jag kom hem, staketet har gått sönder där och jag tänkte armeringsnät är ju både bra för insyn och rymningsbenägna hundar. Ska fila lite mer på det sen återkommer jag om det verkar vara nåt.


Man får ha sina knep att få lite energi i januarimörkret och tulpaner är väl räddningen nu, jag har en bukett orangea på bordet som lyser upp vår tillvaro för tillfället, en riktig färgklick.

Tack för värmande och stöttande ord om förra inlägget.
Ni får alla ha det gott!

4 kommentarer:

Marina sa...

Här används också tulpaner som glädje och energipåfyllare nu. Rosa blev det denna veckan.

Armeringsmattan är nog guds gåva till trädgårdstokarna. Kanon!

Ha det bäst!
Kram

Ninnis sa...

Visst kliar det i trädgårdsfingrarna...=)
Armeringsmattan är en otrolig stöttepelare i trädgården.
Tulpaner är verkligen livshöjare...<3

Kram Ninni

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilket charmigt grönt betonghjärta! Tulpaner är en härlig budbärare när man längtar efter våren och solen.
Spännande med ditt projekt vid ingången, det blir säkert en fiffig lösning. Kram, Petra B.

Livet på solsidan sa...

Armeringsnät = Underhållsfritt. Gilla!

Håller med dig. Visst kliar det i fingrarna för att sätta igång med årets trädgårdsprojekt. Men snart är det dags, det går fort nu. Det tycker jag vi tummar på! :)

Hälsar Tamara