söndag, januari 22, 2012

Goa vänner

If friends were flowers I´d pick you.
Så står det på berlocken jag fick av mina forna arbetskamrater.


De kom med en stympad och målad Ädelgran (avd där jag jobbade heter Ädelstenen) som de fyllde med 24 väl inslagna paket, ett för vart år jag jobbat i kommunen. I de 23 paketen hade de hittat allsköns mer eller mindre skräp som bruksanvisningar på larm, rakblad, knappar, trasiga telefoner mm men i toppen hängde då smycket.

Det märks att de känner mig väl.
Jag ångrar inte en sekund att jag bytte jobb men jag får erkänna att jag saknar dom lite då och då.


Ny vecka med fulltecknad kalender, fast det mesta är bara roligheter så det gör mig inget.
Ni får ha det gott!


5 kommentarer:

Marina sa...

Låter som en perfekt berlock till dig och det där med granen var ju fyndigt.
Skönt att du trivs på nya jobbet.

Jag kan köra på lördag. Vi hörs om tid.

Ha en bra vecka!
Kram

Livet på solsidan sa...

Vilken kul idé med granen och alla paket! De måste haft lika kul när de gjorde presenterna som när du öppnade de, mer eller mindre användbara, grejorna.

Tur du fick ett toppensmycke iaf! :)

Kram Tamara

Kattis sa...

Fantastisk personal på det stället!!

Karin - Mina Rum sa...

Oj, vilken tankekraft de hade lagt ner på den avskedspresenten. Sånt uppskattar man minst lika mycket som själva gåvan, tycker jag.


Kram!

Erika sa...

Hoppas du kommer trivas på din nya arbetsplats. Du verkar ha haft väldigt trevliga kollegor på din gamla.