tisdag, maj 03, 2011

Tänk vad en kopp kaffe kan göra...



Dagen höll på att gå åt skogen redan i morse med att det inte fanns några kaffebönor här hemma, jag tillhör det lugna släktet även på morgonen men kaffet behöver jag för att vakna. Anders räddade mig och sen kunde det bara bli bättre.
Så under dagens joggingrunda funderade jag och kom fram till några vettiga beslut som kändes bra. Det händer så mycket här i livet som vi inte kan påverka men som påverkar oss och ibland får man bara följa magkänslan och bestämma sig för hur man ska förhålla sig och på nåt vis hoppas det slutar bra ändå.
När jag sen stannade i byns affär och köpte mjölk passade jag på att köpa en trisslott med och var säker på vinst, fast det hade varit roligare om det var på mer än 25 kr.


Väl hemma duschad och klar för trädgårdskollen hade jag inte lust att gå in igen när den var klar, utan letade upp mina gamla akvarellfärger som inte är använda på en så där 17 år eller nåt och satte mig inne i växthuset för att försöka mig på att måla lite. Gick väl sådär, har glömt det mesta av tekniken märkte jag men övning ger färdighet så det är bara att kämpa på.

Nu är det hög tid att hoppa upp på moppen och puttra till jobbet. Hoppas ni får en skön dag!



6 kommentarer:

Virre sa...

Låter som om du ändå, trots förskräckelsen över att bönorna va slut (som ju som väl är löste sig!), fick en riktigt mysig förmiddag!

Och den där magkänslan tror jag fullt och fast på. De gånger jag inte följt den så har det sällan gått så bra eller så som jag önskat. Tror många hade mått bättre om dom lyssnat en smula mer på magkänslan.

Ha det fint! Veronica

Marina sa...

Hade växthuset stått kvar här kan jag lova dig att ingen hade suttit i det och målat. Så bra att du kanske kan hitta inspiration igen till målandet. Tänk att ha en tavla som man själv målat, där man målat av en blomma som man själv satt/dragit fram i sin egen trädgård och tavlan är målad i sitt eget växthus. Kanon!

Magkänslan brukar vara bra tror jag och vissa saker kan man verkligen inte påverka och då får man bara förhålla sig till dem.

Jag har också tagit en joggingrunda idag. I motvind och kallt regn. Var riktigt nöjd med mig själv sen.

Kram!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Millan!

Fina fynd, det är så roligt nu när man kan shoppa nya fynd igen:-)

Tack för din superfina länkning, lycka till i utlottningen!
Kramkram H.

Ninnis sa...

Härligt att du hittat inspiration till målandet igen. Jag målar också i akvarell och för mig går det i perioder med målandet.

Ge det lite tid så sitter tekniken igen.

Kram Ninni

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!
jag tycker att det låter himla häftigt att ta upp en gammal hobby och fräscha upp skickligheten! Att hitta utrycksformer som ger välbefinnande och lugn är bättre än allt annat - allt från kroppsaktiviteter till själslig näring. Jag håller tummarna att du får till det med tavlorna så att du själv är nöjd och vill kanske tom visa några av alsterna för oss?/Anja

Suss o Kai sa...

Mmmm en morgon utan kaffe, kan inte sluta bra :) vad skönt det lät med att sita i växthuset o måla :) Kram Suss