söndag, januari 05, 2014

Gråväder

Gråväder när den är som gråast.
Var ute en snabb runda i regnet eller egentligen vet jag inte om det regnar utan bara är fuktigt i luften så allt känns blött, och fotograferade i trädgården.
Såg då att kaprifolen har fått några skott och längst upp är den grön, fjärilsbusken har med gröna blad som ser nya ut och julrosorna blommar fint i sin hörna.
Så det finns att se på nu med fast jag är inte ute så mycket vid denna årstiden får jag erkänna.

lite grönt bland det bruna

Men trädgårdsdrömmarna börjar så smått ta fart i huvudet och det är alltid trevliga tankar att tänka på.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Ninnis sa...

Känns konstigt att det börjar grönska i Januari....=)

Ha en trevlig trettondagsafton...!

Kram Ninni

Marina sa...

Jag ska kolla upp det där med beskärning av lönnen. Vill ju inte den ska skadas. Bra att du hade lite koll på det.

Idag är det gråare än gråast. Var är solen?

Kram

Camilla/Rufftochsött sa...

Hej hej!
Länge sen jag kikade in hos dig!
Visst är det underbart med vår i luften, vet ju att det nog kommer vinter till slut men hoppas den blir jättekort!
Ha det bra!
Kram Camilla

Karin - Mina Rum sa...

Inte blir man så supersugen på att vara ute när vädret är så grått. Man skulle föredra lite vit snö men någon lång vinter vill vi inte ha.

Kram!

Fröken Grön sa...

Grått, sa Bull...
Jag är inte heller ute så mycket den här tiden på året, även om den här vintern ju är mildare och grönare än på länge.
Kul om vi får tillfälle att ses hos M snart!
/Anna-Karin