söndag, oktober 19, 2014

Ett benhårt nej som blev till ett tveksamt ja....

Och då kom hon hit, lilla Daisy.




Hon är 10 veckor gammal och av rasen Olde English bulldog.
Vi är fodervärdar till henne vilket innebär att hon ägs av uppfödaren men vi står för alla kostnader som försäkring, mat, veterinär mm allt som inte rör parning, valpning och de kostnaderna för det står uppfödaren för och efter två valpkullar skrivs hon över på oss.

Jag har stått emot alla försök att köpa ny hund ända tills detta kom upp och efter att ha träffat henne är jag helt förälskad.


Ha det gott i höstrusket, för min del vet jag vad som gäller- många promenader både dag och natt med en kissnödig valp
 

9 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det där känner jag igen. Vi skulle också bara titta på en hund en gång.
Det blev just den och en till lite längre fram. Visst är det tur att man kan ändra sig?
Allt gott
Annika

Marina sa...

Titta på valp utan att ta med hem är nog svårt. De är ju så söta!

Ha det så bra med Daisy!
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Ja, hur skulle du kunna stå emot en sådan liten goding?! Det är verkligen för mycket begärt.

Det där med kissnödiga valpar känner jag igen från förra hösten. Då var mina föräldrars shih-tzu alldeles ny hemma hos dem. Och ofta nödig.

Kram!

Marina sa...

Jag kan nog tänka mig hur du menar med rädd. För dig kanske det passar bättre med antal träningspass på året, inte per vecka??? Det är så klart inte så att mål passar alla men mig har det passat mycket bra under 2014. Det jag kan tänka är att jag satte för få mål. Efter som jag klarade av tre av dem redan i april och maj så återstod bara milen på måltiden och antalet pass per vecka. Det sista har ju iofs följt med mig hela året och det var som sagt bra för mig. Nästa inlägg blir nog om mina mål för 2015. Kanske hittar du något som kan passa även för dig eller som ger sig idéer. Eller konstaterar du bara att mål inte är något för dig :).
Tack för alla härliga, men jobbiga, pass vi genomför under året. Jag hoppas det blir ännu fler under kommande år. Flera av passen vi gjorde tillsammans är de passen jag bär med mig tydligast minnen och känslor från.

Kramar

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Millan, jag vill önskar dig ett riktigt gott nytt år.
Hälsningar, Petra B.

Helena sa...

Så underbart söt! :-) Det är verkligen en glädje att ha hund. Deras tillgivenhet är fantastiskt. Ha det gott!

Sabrina sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Unknown sa...

Did you hear there's a 12 word sentence you can speak to your crush... that will trigger deep feelings of love and instinctual attractiveness to you buried inside his chest?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, look after and protect you with all his heart...

12 Words That Fuel A Man's Desire Impulse

This instinct is so built-in to a man's genetics that it will drive him to try better than before to make your relationship as strong as it can be.

Matter of fact, triggering this all-powerful instinct is so essential to achieving the best ever relationship with your man that the moment you send your man one of these "Secret Signals"...

...You will instantly find him open his mind and soul to you in such a way he haven't experienced before and he will recognize you as the only woman in the universe who has ever truly tempted him.

aktop1 sa...

การใช้ aktop1 ในการวิเคราะห์และปรับปรุงกระบวนการผลิต pg slot การรับประกันสินค้าเป็นเรื่องที่สำคัญในการสร้างความเชื่อมั่นให้กับลูกค้าที่ซื้อสินค้าของอะแคทอป 1 ซึ่งอะแคทอป 1 จะยอมรับการรับประกันได้โดยมีขั้นตอน