måndag, april 28, 2008

gardiner och maskrosor

Var på IKEA och köpte tyg till gardiner som jag sydde idag, Gunvor heter tyget och kostar 39 kr/m. Här är 2,60 m och jag har två lika stora fönster brevid varandra.




Hur kan en så söt blomma alltid växa på fel ställe? För tittar man på en maskros är den fin, fast den luktar inget vidare och så poppar de upp hela tiden där man inte vill ha dom. Tycker jag var ute och rensade bort alla maskrosor igår (eller förra veckan) och idag gillar dom tydligen solen för nu finns det massor igen.



Blev däremot gladare när jag såg att en av mina tulpaner har slagit ut, köpte den från Botanicus i höstas och så klart har jag glömt skriva upp vad den hette men söt och fin och färgglad är den.



Fick en pion av grannen på 9an så jag ska ut och plantera den nu. Tror att jag snart måste gräva fler rabatter, vet bara inte var så det får jag fundera på.

Inga kommentarer: