söndag, maj 03, 2009

Veckans höjdare

Utmaningen som startar idag av I mitt gröna hjärta går ut på att man ska skriva om just denna veckans höjdare och för mig har det varit att Anders grävde ut en ny rabatt till mig som jag fyllde snabbt med "fådda" och nyinköpta blommor.


Så här ser/såg det ut här och jag ville gömma ingången till skjulet eller ialla fall att det inte var det först man ser när man vänder blicken ditåt.


Så här ser det ut nu.
Vi var på växtmarknad på Kjugekull igår jag och Marina och där hittade jag en ny klematis (kunde inte utläsa namnet) som jag satte där i ställningen, sen står där en vinbärsbuske, stockros, vit löjtnadshjärta, temynta, vårärt och vit brunnäva.
Kan nog bli bra om bara ställningen håller.

En höjdare i höjdaren var då igår när vi var på Kjugekull och fyndade, för mig blev det bla lungört, fotblad, hosta, klematis och en trädpion som jag inte riktigt vet var jag ska sätta.
Allt för under 150 kronor.
Fynd alltså!



Vi träffade Malin som kört ända från en annan skog hit för att shoppa blommor (och träffa oss...)

Det var min höjdare i veckan som gått.

7 kommentarer:

Erika sa...

Ser ut som ni hade en riktig mysig fikastund på filten.

Marina sa...

ANtalet rabatter ökar stadigt! VIsst är det härligt med nya rabatter som man kan fylla med nya fina växter. Jag är så glad för mina fynd i går.
Jag gillar också när man inte ser allt på en gång och rabatter som inte har spikraka kanter.
Ha en bra söndag o hoppas verkligen att tand/käkvärken lägger sig snart.

Malin - I min trädgård sa...

Ja det var en riktig höjdare. Snygg utgrävning. Gilalr den där halvmåneformen... Min höjdare kommer nog kväll...

Kram M

Anneli sa...

Ett riktigt fyndpris på växterna.
Jag har också rabatter lite här och där.
Anneli/Backebo

mitt gröna hjärta sa...

Bra idé att ta blicken från skjulet med en rabatt, kommer att bli kanon när allt blommar. Lyllos dig som fyndat... för mig har det blivit en dyr helg med alla "piffiga saker" till uterummet... ska visa mer av det senare. Ha en skön vecka! Jenny

NinaH sa...

Samtliga höjdare härliga höjdare!;-)

Hjärtat Mitt sa...

Det kommer att bli jättesnyggt!
Det gäller bara att komma på hur man vill ha det.
Gillar oxå när man inte ser allt på en gång.
Det är roligt med växtfynd!
Det har jag oxå gjort idag.

Kram Mari