tisdag, november 22, 2011

Redo


Redo för söndag eller i alla fall halvvägs klart, det är inte påbörjat utomhus än men där behöver jag hjälp av nån stark man som kan bära bort och flytta tunga saker som är kvar sen de bytte fönster här.

Gardiner, stjärnor och stakar har kommit på plats och av vår renovering är det lister och baksidan på bardisken som ska målas och sättas upp annars är det nog med klart.
Den randiga tapeten har vi bara här sen är det ljusgrått på de andra väggarna.



 Men visst känns det lite fel att sätta upp och tända adventsstakarna nu när det är flera plusgrader ute och inte det minsta vinterlikt, även om det var fel på det andra håller förra året, så man ska väl inte klaga och nu när det är mörkt ute ser man inte vilken årstid det är ute ändå.


Tog kort på  Rocco med i dag han är 8 år i vinter av rasen Landseer och precis så snäll som han ser ut att vara.
I dag är det akvarelltisdag och det är sista gången för denna gången och jag är sugen på att måla ugglor, får se om det blir det eller nåt juligare kanske en juluggla.....

Ha det gott!

5 kommentarer:

Marina sa...

Helt klart snygg renovering! Det där med listor blir ofta kvar tycker jag. Gäller att man inte glömmer för länge.

Här har inga slingor eller annat satts upp ännu men jag har planerat och kollat så att allt funkar.

Får se om vi ses på söndag.
Kram!

Anonym sa...

Hejsan,
kul att ni renoverat! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendel

Camilla/Rufft och Sött sa...

Härligt med renovering färdig så här inför jul! Ser ut att ha blivit kanonfint!
Grattis till nya jobbet förresten!
Min älskade mamma fick flytta till ett boende efter en stroke alldeles för ung, och oj vad personalen är viktig!!
Hennes värsta tid var innan hon fick plats på boendet och skulle bo ensam hemma med hjälp av hemtjänst. Ångesten var obeskrivlig!
Där behövs ni verkligen!!
Lycka till
Kram Camilla

Karin - Mina Rum sa...

Härligt med nyrenoverat lagom till jul! Du har ju hunnit piffa en massa inför advent också. Det har verkligen inte jag. Jag laddar bara mentalt än så länge ;)

Kram!

Livet på solsidan sa...

Det ser jättefint ut. Gillar den randiga tapeten. Fräscht!

Och så fin header du "fått till" :)


Hälsar Tamara