onsdag, juli 14, 2010

Tenn = 10 år


I dag har vi 10-årig bröllopsdag, det firas med att vi ska packa för att åka till Stenbräcka i morgon under dagen och i kväll är jag på nöjen i Tivoliparken med mina arbetskamrater och Anders sitter hos sin vän Calle.
Det blev så, vi kom fram till att det inte är dagen som sådan som ska firas utan varje dag tillsammans... (hm en liten efterkonstruktion för att döva det dåliga samvetet att vi bokade in annat)

Jag hade bestämt mig för att inte klaga på värmen, den kom helt perfekt på min första semesterdag och den känns så rättvis på alla sätt och vis och de dagar man kan ligga vid havet är det fortfarande perfekt men jag märker att min hjärna börjar gå på sparlåga och vill helst inte göra något annat heller särskilt nu när man ska tänka rationellt och packa för några dagar till fyra personer (dottern stannar hemma) det är svårt att komma igång.






Det kom en åskskur häromdagen och som tack för det slog stockrosen ut direkt, den står illa till vid garageväggen och har nog inte fått något vatten alls av mig i sommar, den är vacker som en dag.

Ni får ha tålamod med att jag inte är så flitig på att kommentera, det blir inte så mycket datortid nu överhuvudtaget men jag kommer igen, snart. Nu väntar lite hjärngympa i långsam takt.

Ha det bäst!

4 kommentarer:

AnnA sa...

Grattis till jubiléet!
Och även om ni just inte firar er dag just idag hela dagen, finns det ju fler dagar kvar att fira på...
Ha en trevlig kväll i Tivoliparken med Brolle&c:o.
Jag var ju och spanade in pudelrock i måndags, och på torsdag blir det Hylander ("Träffar du Anna...").
Tre arbetspass att göra och sedan semester för mig&maken med. Gott!
Ha det!
hälsn
AnnA

Smultronbo sa...

Ett stort grattis på bröllopsdagen! Det finns 364 dagar till på året så ni hittar säkert en annan dag att fira :-)

Finns det något tråkigare än att packa? Lycka till och ha en härlig semester.

Jag önskar dig en underbar dag!
Camilla

Marina sa...

Ni är så fina så på bilden och fortfarande så klart.
Visst ska man fira vardagen men ibland är det liksom ett bra tillfälle att fira bröllopsdagen eftersom amn kanske inte blir färdig till något extra annars. Ni tar säkert igen det hur bra som helst en annan dag!

HA en bra kväll i Tivoliparken (lite avis!) och ha det bra när ni ska iväg också.


Det ligger inte för mig att klaga på värmen heller, inte klaga alls, men jag ahr lite svårt att låta bli att klaga när det är jättevarmt för länge utan uppehåll och när det är klibbigt. Jag orkar verkligen inte göra något!

Kramar o hälsa maken grattis på bröllopsdagen!

Annika Christensen sa...

Grattis till det och det fina vädret på ledigheten.
Ha det fortsatt gott
Annika