lördag, januari 09, 2010

Uppdatering




Det sägs att tiden går fort när man har roligt men jag vet inte om det är därför jag inte hunnit med bloggen eller om det bara är för att det har varit allmänt mycket här hemma nu, jag har många inlägg att läsa igen och tänkte göra det så långt jag kan ikväll.




Är det lika vackert hos er nu? Med blå himmel, vit snö och inte allt för kallt?
Vår närmsta backe som är mer än tre sekunder lång ligger i Degeberga och dit har jag kört barnen några gånger för att åka pulka, precis så som det ska vara på ett jullov.

Det var på O´Learys på Entre i Malmö som vi bowlade på nyårsafton och sen åt middag, de hade öppet till klockan 20 och sen åkte vi till Scandichotell där barnen badade och vi satt och bara tog det lugnt. En lite annorlunda nyår för oss men det var väldigt skönt kan jag lova.


 

Ozzy har blivit nästan rumsren men har istället  blivit en smitare, vi har staket runt hela tomten men eftersom de andra hundarna inte var så små ens som nyfödda sitter det en dm från marken och det räcker för att han ska komma under det, så det är till att inte lämna honom utan uppsikt på tomten fast när jag var ute och fotade igår passade han på att sticka ändå. Mitt problem med detta är att han är så bedårande liten och söt att det är svårt att bli arg på honom, hoppas vi lär oss när vi ska gå kurs i vår.



Något som är typiskt för mig vid denna årstiden är att jag vill förändra allt och i år har vi börjat med att byta rum med Ville så det har blivit två rum att möblera om plus att jag har varit nere på det nya IKEA i Malmö och köpt nya köksluckor och nya skåp till vardagsrumsdelen av huset och de sista har jag roat mig med att sätta ihop och sätta upp. Köksluckorna kommer inte upp förrän jag har målat om kaklet, så det blir en renovering i light version.
Och då har jag inte ens börjat med hur jag vill ha det ute i trädgården och där är det med en del att göra och förändra.
Fast jag har några månader på mig innan det blir dax för det.

13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej och God fortsättning på dig.
Trodde nästan att jag tappat bort dig i min länk lista men det hade jag som tur inte.
Så söt han är och vad duktig han har blivit. Smitare ja ja han är ju bara en valp lite roligt måste man väl ha.
Ha det gott i den fin vintern
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Kul att höra från dig igen. Det är mycket man ska göra som faktiskt är viktigare än bloggen, och du verkar ha haft fullt upp.
Vilket litet busfrö han är, Ozzy. Vår lilla shih-tzutjej var inte så mycket för att smita från tomten men när hon var liten älskade hon motionärer. De var inte alltid lika förtjusta i henne. Hon trodde att de lekte eftersom de sprang. Hon lärde sig när hon blev lite äldre men visst är det svårt att bli arg när de är så små och gulliga.
Ha en fortsatt skön helg. Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vad du fixar och dånar i huset.
Men visst är det nu det gäller inomhus. Ozzy är en sör rackare.
Liknar väldigt mycket min gamle Rusty. Vi dade då hönsnär längst ner runt hela tomten, annars hade han jämnt varit på drift. ;O)
Kram i vinterkylan, Petra B.

gittan sa...

Dom är så söta dom små smitarna! Vi resonerade liakdant när dotterns Bella var liten (stor blir hon förståss aldrig) Vi har hönsnät i häckarna sedan förra ägarna och trodde trädgården var "safe" rtills hon plötsligt försvann genom ett litet, litet hål in till grannen =)

Camilla Alvén sa...

Hej!
Nä, det är inte min körsbärsbild på Entré, blev ganska förvånad när jag besökte köpcentrat och såg bilden, fick titta ordentligt för att se att det inte var min bild.
Ha det bra
Kram

Thorins Trädgård sa...

Vilken rackarns söt hund! Jag förstår att det är svårt att skälla på honom :D

Marit

Marina sa...

Härligt med vinteraktiviteter.

Så du har också sådär snygga frökapslar alltså. Fint!

Lycka till med lilla renoveringen. Här ska målas golv och det innebär campingliv i köket för hela familjen. Tror Ronja kommer gilla det mest!

Ha en bra ny vecka!

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan! Jag gillade verkligen din nyår tänk vad skönt att bara åka iväg och bara få va..
Jag har samma problem med min hund sticker gärna in till grannarna nu och ska leka med en liten valp de har köpt. Jag tror också att hon har kommit i tonåren , hon testar verkligen gränser nu hon kommer inte på inkallning när vi är ute i skogen. har hon fått upp ett spår så har hon ludd i öronen.

Vad spännande projekt ni har på gång. Det ska bli roligt att följa.
Ha de bra!
Kram / BIrgitta

Madicken sa...

Hej vännen och välkommen tillbaka! Vilken liten sötnos till vovve ni har... men busig! ;O)

Spännande projekt ni har på gång... dert är först väldigt roligt med projekt, sedan blir det jobbigt, men sedan blir det roligt igen! Kramis!

NinaH sa...

Tihi... ibland praktiskt vara liten också?!;-) Dock inte för matte förstås!;-)
Jag & säkert många fler känner igen sig i dina "tankar" - varit ont om blogtid under helgerna... av olika skäl....
Låter spänannde med alla dina planer! Här komemr då igenkänning nummr två: japp, nu vill man fixa ööööveraaaaallt!;-) Vi har planer för källare, trädgård, med mera, med mera.....!;-)

Erika sa...

Det går ju inte att vara sur på en sån lite go sak!

syster yster sa...

Smitare har jag erfarenhet av små strävhåriga taxar och de vill inte lyssna alls emellanåt.

Anonym sa...

Ja han är så söt den lille men det är roligt att se Indra som nästan har blivit en ung mamma till den lille busungen.
Jag klipper inte ner växterna heller förrän till våren, jag har hört att det är det bästa för växten. Men det är kanske fel vad vet jag??
Kram vi ses mamma