fredag, februari 20, 2009

En gång till



Det blev en runda till Degeberga idag med och det var en bra avslutning på sportlovet. Dock kändes mina ben betydligt tyngre idag än sist så det blev inte lika många rundor i backen.
Det gick så fort ner och så trögt upp på något vis.




Fikan däremot var precis lika god.




Kollade mina foto från förra våren och den 26 mars tog jag detta på Narcissusen "Rip van Winkle" det betyder kanske att om mindre än en månad ska vårens blommor synas i trädgården och nu när sportlovet är (nästan) slut så får gärna snön försvinna och våren titta fram.

7 kommentarer:

Marina sa...

Det var så tidigt förre året. Städade uterummet den 22 februari o bra ner dynorna dit också. Röjde rabatter hur tidigt som helst. När lovet är slut vill jag också ha vår på riktigt. Trevlig helg!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

De har redan lovat annat, varmare väder på söndag....
För min del kunde snön stanna 2 veckor till.
Sniglarna lider och annat ovälkommet kryp i trädgården, och det är så dags med lite kallare väder efter 2 alldeles för varma vintrar.
Men o andra sidan längtar jag lika mycket efter våren.
Och när det gäller snö och vintersport saknar jag riktiga backar och berg, inte dessa små
hoppetossa-kullar vi har här i Sverige.
Men man måste ha sett Alperna för att förstå vad jag menar.
Nu är det helg...och jag hoppas att kunna njuta av snön på platta Slätten i två dar.
Kram, Petra

No.15 sa...

Så härliga bilder..tittade förbi här hos dig. jag har bloggat med namnet vintage chabby chic förut.. numera bloggar jag på husno15.Kanske du kommer i håg mig.
Ha en fin helg!

NinaH sa...

Fniss... Jag skulle kunna få samvetskval när jag läser dina senaste inlägg... sportlov & det varit snö & vi har inte åkt skidor en endaste gång! Men vet du- det har jag ändå inte!!!;-) (Vi har gjort mycket annat kul!)
Men det är väldigt roligt läsa om era skid- och pulka-åkningar! Ger härliga nostalgiska tankar om då när våra barn var små....
Har du sett på min blog, Millan: jag klarade tre-kolumns-förvandlingen!! Tack var din länk!! Tack för den, gullis!;-)

Lily of the valley sa...

Ja, jag håller med dig! Våren får gärna titta fram nu :D
Underbar narcissus :D
Ser härligt ut i Degeberga backar, kul att det har varit ordentligt med snö på sportlovet för barnens skull :D
Jag funderade på att lämna tillbaka kameran idag ,men efter gårdagen, är jag mer osäker, får nog prova ett tag till och lära mig finesserna som faktiskt är fler än på den gamla :D
Ha de gott
Kram Lily

Camilla Alvén sa...

Tänk att så försvann snön lagom till skolan börjar igen, just nu regnar det här. Vi har ändå haft en himla tur med sportlovet, det har blivit både pulka och skridskoåkning.
Ha det bra
Camilla

Annika Christensen sa...

När den kommer så kommer den med fart. Så var beredd...
Själv hoppas jag på lite mera vinter. Är jag klok eller?
Vi har haft så fina dagar utom idag förstås.
Tur för barnen.
Ha det gott
Annnika