söndag, oktober 26, 2008

Halloweenfesten från igår



Vi hade kul igår och om någon undrar över kladdkakan med Mariannefluff kan jag varmt rekomendera den, det blev lite fluff över som står i kylen och jag misstänker att barnen kommer att baka en kladdkaka till den idag.
Recept till den finns här


Trots att jag inte fyller år än fick vi små presenter i form av en söt blomma och tea for two med chokladpraliner tack för dom!




Barnen var så "söta" som de bara kan bli i dessa häxtider.

Hoppas alla får ett skönt potatislov, barnen här kommer att ta det lugnt och njuta av att kunna vara hemma och de dagar jag tagit ledig passar vi på att njuta tillsammans.

3 kommentarer:

Millas hem sa...

Godmorgon!
Du har väl vridit tillbaka klockan?! :)
Vilka små otäckingar på bilden! :) Superbra stylade!
Ja, Bäckaskogslott är något alldeles extra, gick för ett tag sedan runt därinne mellan salarna och bara insöp atmosfären.
De höll på med renovering av en del av rummen, men vilka takkronor de har!!
Fin krans du tillverkat också!
Kram Camilla

Marina sa...

"Söta" barn!
Ska kolla det där pärlstället på nätet. Det är vanliga "pärlfärgade" jag är ute efter. Till sånt som kronan tex. Finns det något som heter pärlfärgad????
Det där med kläderna fattar jag precis. Jag skulle inte ta på allt som E kan ha på sig. Inte den där kjolen med hög midja tex. Den är hon jättefin i men inte jag.
Kan förstå att du har annat att sysselsätta dig med på fredag men vi kanske kan ta det en annan dag.
Kladdkakan kommer nog att provas här, fikaglada som vi är.
Ha det så bra bland orkidéerna nu ska jag röja och tvätta lite sen går det snabbt till det är dags att byta om och åka till dukat bord. Det är skönt att äta andras mat ibland.

Min Gröna Täppa sa...

Den där kladdkakan kommer vi baka här, den lät ju fantastiskt god! Såg även något recept på sidan på muffins med björnbär. Mums!

Ha det bra!